צרו עימנו קשר

שייט ספארי בנהר הזמבזי (Zambezi)  ובאגם קריבה (Kariba) שבזימבבואה, הסכר המלאכותי הגדול ביותר בעולם.

נהר הזמבזי הוא נהר בדרום-מזרח אפריקה, הנהר הרביעי באורכו ביבשת, אורכו של כ- 2,574 קילומטרים והוא הגדול בנהרות אפריקה הנשפך לאוקיינוס ההודי. הסכר המלאכותי הגדול ביותר בעולם, סכר קריבה, נחנך ב-1958, גובהו 125 מטרים ואורכו כ-580 מטר, והוא ממוקם בדיוק באמצעו של מורד נהר הזמבזי בגבול זימבבואה-זמביה, כ-90 ק"מ מהמקום בו הוא צונח במפלי ויקטוריה המופלאים. מאחורי סכר קריבה נקווה מאגר מים מלאכותי מהגדולים בעולם, אגם קריבה, והוא מספק כמויות חשמל גדולות לזימבבואה, לזמביה ולמוזמביק. אגם קריבה משתרע לאורך 280 ק"מ.

הצטרפו לשייט בנהר הזמבזי ולספארי בזימבבואה עם אקו טיולי שייט >>>

אגם קריבה הוא יעד אטרקטיבי, עדיין בתולי, מרחבי המים האדירים שלו יוצרים את הגבול בין זימבבואה לבין זמביה וגדותיו הנרחבות והמושכות מהוות בית גידול לאוכלוסיות גדולות של חיות בר. האיים שבאגם מנקדים נוף דמוי גלויה של ים כחול כהה על רקע שלוחות הרים תלולים וגבוהים העוטפים אותו מכל עבר. לעת ערביים, נגלות שקיעות אגדיות הנפרשות על שמי האגם הרחבים. ומדגישות את נופיו הנהדרים של אגם קריבה.

במהלך השייט נשתמש בסירות טנדר (סירות קטנות המפליגות עם האונייה הראשית ונועדו לפעילויות) כדי לחקור את מרחבי המים של האגם, לחוות את הנופים המרהיבים, להתרשם מהעושר של מיני העופות השונים וליהנות מתצפיות אפשריות על חיות הבר.

 

טיולים הקשורים למאמר