ספארי בזימבבואה

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה

טיולי שייט בקבוצות

בהדרכת טניה רמניק | 14 יום

150 דולר הנחה לאדם לנרשמים עד 20/3/20!!
אקו טיולי שייט מזמינים אתכם להצטרף לשייט בנהר הזמבזי (Zambezi)  ובאגם קריבה (Kariba), הסכר המלאכותי הגדול ביותר בעולם ולטיולי ספארי בזימבבואה.

נהר הזמבזי הוא נהר בדרום-מזרח אפריקה, הנהר הרביעי באורכו ביבשת, אורכו של כ- 2,574 קילומטרים והוא הגדול בנהרות אפריקה הנשפך לאוקיינוס ההודי. הסכר המלאכותי הגדול ביותר בעולם, סכר קריבה, נחנך ב-1958, גובהו 125 מטרים ואורכו כ-580 מטר, והוא ממוקם בדיוק באמצעו של מורד נהר הזמבזי בגבול זימבבואה-זמביה, כ-90 ק"מ מהמקום בו הוא צונח במפלי ויקטוריה המופלאים. מאחורי סכר קריבה נקווה מאגר מים מלאכותי מהגדולים בעולם, אגם קריבה, והוא מספק כמויות חשמל גדולות לזימבבואה, לזמביה ולמוזמביק. אגם קריבה משתרע לאורך 280 ק"מ.

אגם קריבה הוא יעד אטרקטיבי, עדיין בתולי, מרחבי המים האדירים שלו יוצרים את הגבול בין זימבבואה לבין זמביה וגדותיו הנרחבות והמושכות מהוות בית גידול לאוכלוסיות גדולות של חיות בר. האיים שבאגם מנקדים נוף דמוי גלויה של ים כחול כהה על רקע שלוחות הרים תלולים וגבוהים העוטפים אותו מכל עבר. לעת ערביים, נגלות שקיעות אגדיות הנפרשות על שמי האגם הרחבים. ומדגישות את נופיו הנהדרים של אגם קריבה.

במהלך השייט נשתמש בסירות טנדר (סירות קטנות המפליגות עם האונייה הראשית ונועדו לפעילויות) כדי לחקור את מרחבי המים של האגם, לחוות את הנופים המרהיבים, להתרשם מהעושר של מיני העופות השונים וליהנות מתצפיות אפשריות על חיות הבר.

נבקר בפארקים ובשמורות טבע ונצא לטיולי ספארי מודרכים וייחודים.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב- אדיס אבבה- מפלי ויקטוריה (Victoria falls)

בשעת לילה נצא בטיסה מתל אביב לאדיס אבבה ומשם נמשיך אל מפלי ויקטוריה. בתום המעבר במכס וביקורת הגבולות שבנמל התעופה, ניסע לאתר בו נתארח במפלי ויקטוריה.

מפלי ויקטוריה נחשבים לאחד המראות המופלאים של אפריקה. זרם המים האדיר של נהר הזמבזי נופל מגובה של כ- 100 מטר אל קניון צר בגעש רב. לאחר ארוחת צהריים, ניהנה מטיול רגלי על גדות הנהר אל מול המפלים המשתרעים לרוחב של 1.6 ק"מ ומכונים "העשן הרועם", המים הנופלים מגבהים שונים המגיעים עד 108 מ', יוצרים ענן נתזים הנראה כעשן ומסתיר לעיתים את המפלים. צעידה בשבילי יער גשם, הצומח תחת קשת נתז המפלים, אל נקודות התצפית הרבות – כל אחת טובה יותר מקודמתה – תספק לנו הזדמנויות נפלאות לצילום תמונות מרהיבות.
נלך על גשר מפלי ויקטוריה, שנבנה ב-1905 ונחשב לפלא הנדסי בזמנו. בערב נצא לארוחה במסעדת "בומה" (Boma)  המפורסמת, שתכלול מופע תופים מבדר ונפלא עם אמנים מקומיים.

יום 2

שמורת צ'ובה (Chobe) בוצוואנה

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, נעלה על האוטובוס לנסיעה בת שעה לקזונגולה  ,(Kazungula)מעבר הגבול בין זימבבואה לבין בוצוואנה. לאחר המעבר למדינת בוצואנה , נצא לנסיעה אל שמורת צ'ובה. השמורה משתרעת על פני 11,000 קמ"ר והינה שמורה מגוונת ביותר: יש בה נופי סוואנה, יער, ביצות, חופי נהר ונופים יובשניים תת מדבריים. בשטח העצום הזה מצויים שפע של בעלי חיים בהם נצפה תוך כדי שייט בשמורה. בנהר צ`ובה מצויים מאות היפופוטמים הרובצים בשעות הקרירות על גדותיו וצוברים חום. ביניהם מסתובבים עופות מים רבים כגון אנפות, כפנים וברווזים. עדרי פילים מהגדולים בעולם  יורדים לרחוץ במים ולשתות מהם ואנטילופות שונות רועות בעשב שלחוף הנהר. נשוב לארוחת צהריים בבקתה ומשם נמשיך לנסיעת צהריים שבמהלכה נצפה בחיות הבר שבשמורת צ'ובה. בשעות אחר הצהריים המאוחרות נשוב למעבר הגבול קזונגולה, ונעשה את דרכנו חזרה למפלי ויקטוריה. בהגיענו, נסעד ארוחת ערב במקום האירוח שלנו.

ימים 3-4

שמורת הטבע האוונגה (Hwange National Park)

האוונגה היא השמורה הגדולה ביותר בזימבבוואה בשטח של כ- 14,600 קמ"ר של טבע פראי. בשמורה מגוון גדול של למעלה מ- 100 מיני יונקים ויותר מ-400 מיני עופות. נבלה כיומיים בשמורה ונערוך תצפיות על בעלי חיים ברכבי ספארי מיוחדים ובטיולים רגליים. בשמורה עדרים המונים מאות פרטים של פילים ואוכלי עשב נוספים כמו גנו, קודו ואנטילופות נוספות וכן טורפים כמו אריות, נמרים וגם את הזאבים הטלואים, הציידים הנדירים של אפריקה.
נלון בלוד'ג / מחנה אוהלים הממוקם בסמוך לשמורה ונהנה מחוויית טבע אמיתית, ופעילויות בסמוך לטבע, לרבות נסיעות ספארי וסיורים רגליים.

נשכים קום לעת זריחה ונסעד ארוחת בוקר מוקדמת לפני שנצא לסיור רגלי בו נתחקה אחר חיות הבר של האזור. נשוב לארוחת צהריים במחנה, ובשעות אחר הצהריים, נצא לנסיעת ספארי שבמהלכה נוסיף לחקור את שמורת הטבע. נשוב לארוחת ערב וללינה במחנה בחיקו של ה"בוש" האפריקני.

יום 5

לודג' שעל נהר המאסומו (Masumu River Lodge)

בתום ארוחת הבוקר, ניסע לבקתות הנופש שעל נהר המאסומו שוכנות על גדת אגם קריבה, במרחק של 10 קילומטרים מהעיירה בינגה. הבקתות ממוקמות בלב נחלתו של שבט טונגה. הלודג' נבנה על סלע חשוף ובולט המשקיף על האגם ומציע נופים מרהיבי עין של האיים ושל המפרצים הנגלים מולו.

בסיום הארוחה נמשיך לשייט של אחר הצהריים שבמהלכו נחווה את השקיעה הראשונה שלנו בשורה של שקיעות באגם קריבה. נהנה ממשקה וצפייה בנוף המרהיב. בהמשך נשוב לבקתות הנופש וניהנה מארוחת הערב על רקע נוף המים והאיים של אזור בינגה.

יום 6

שייט לסנגווה (Sengwe)

אחרי ארוחת הבוקר נצא לסיור בבינגה, שיכלול ביקור במוזיאון שבטי מקומי המוקדש לבני הטונגה (Tonga),  נבקר בכפר מקומי של בני שבט הטונגה, ונכיר את אורח החיים הכפרי שנשאר  כמעט ללא שינוי מימי עבר.
בשעות הצהריים נשוב לבקתות לאסוף את הציוד ונעלה על ספינת הנהר , אשר תהפוך לביתנו בשלושת בימים הקרובים. ארוחת הצהריים תוגש לנו בספינה  כאשר אנו יוצאים לשייט בן כשלוש שעות וחצי. השייט ייקח אותנו לפינות מרוחקות ומבודדות באזור נהר הסנגווה. בהגיענו למקום העגינה, נעלה על סירות טנדר, שמהן נחקור את אזור הנהר המרשים ביופיו. נשוט בין עצי מופאנה (Mopane) השקועים במים ונפגוש תנינים, היפופוטמים וחיות בר נוספות. לעת ערב, בשעה שנספוג את השקט והשלווה המקיפים אותנו, נתפנק עם ארוחת ערב ומשקאות.

יום 7

שייט לאגן אומה (Ume)

הספינה  תצא לדרכה מעט לפני עלות השחר ותתחיל בשייט בן 13 שעות במרחביו הגדולים של אגן סנגווה ודרך מצרי קוטה קוטה (Kota Kota). ארוחות הבוקר והצהריים יוגשו על הסיפון. במהלך השייט נצפה בנופים המרהיבים בשעה שנגמע כמחצית מרוחבו המרשים של "אוקיינוס יבשתי" זה. אגם קריבה נמתח אל האופק. זהו אגם רחב ידיים, הנהנה משמים צבעוניים ומצועפים המספקים נופים ציוריים. במהלך השייט, נצפה בתנינים ובמגוון גדול של עופות מים ואנטילופות לאורך הגדות. נצפה בעיטם הקולני (African Fish Eagle)  ונשמע  את קריאתו המפורסמת המהדהדת מכל עבר. ליעדנו נגיע בשעות אחר הצהריים.
בהגיענו, נעלה על סירות טנדר ונצא לחקור את גדת האומה, את הערוצים ואת המפרצים הסמוכים הגדושים באוכלוסיות של היפופוטמים ותנינים. נשוט בין יערות העצים המאובנים השקועים במים, שהם אחד ממאפייניו הייחודיים של אגם קריבה. לעת שקיעה ניהנה מהזדמנויות פז לצילום של חיות הבר. לאחר מכן, נשוב לארוחת ערב על סיפון הספינה.

יום 8

שייט לג'נג'ה (Jenje)

בתום ארוחת הבוקר, נוסיף לחקור את גדת האומה ונתנסה בדיג. נוכל ללכוד בחכותינו דגי אברומה או אף את דג הנמר האגדי, שאזור זה מפורסם בו. נשוב לאונייה ונסעד ארוחת צהריים בעת שנשוט במורד האגם אל אזור ג'נג'ה שבפארק הלאומי מטוסדונה. הפארק הלאומי מטוסדונה (Matusadona) מתגאה בשילוב ייחודי בין טבע פראי, בתולי וסלעי לבין מימי האגם הנפגשים בקצהו. הפארק נודע באוכלוסיית הפילים הגדולה שלו, המוצאת את מזונה בגדות האגם.

נעגון במפרצון מבודד. את שעות אחר הצהריים נבלה בביקור בכפר דייגים קואופרטיבי של בני הטונגה, נפגוש את הדייגים ובני משפחותיהם ונכיר את אורח החיים על אי מבודד באמצע האגם.

חטיפים ומשקאות חריפים יוגשו לעת ערב לסיום מרגיע של היום שעבר עלינו. בהמשך, נשוב לארוחת ערב בספינה.

ספארי בזימבבואה
יום 9

לודג' בקריבה (Kariba Safari Lodge)

היום צפוי לנו בוקר רגוע ושלו עם ארוחת בוקר נינוחה, שאחריה ניפרד מהספינה ונמשיך בסירת מנוע מהירה  דרך האגם, לעיירה קריבה ומשם נועבר ללודג'ים שלנו בקריבה.

בקתות הספארי / לודג'ים בקריבה שוכנות במיקה פוינט (Mica Point) ומשקיפות על לייז'ר ביי (Leisure Bay) ועל האגן המזרחי הראשי של האגם. האתר מתפרש על פני כ-80 דונם במורד גבעה מיוערת ומשתפל מטה, עד גדת האגם ואזור החוף. פרט לעושר של מיני העופות באזור, שוכנים בגן עדן זה גם זברות, פרטים של קודו משורטט -אנטילופה שיחים  (bushbuck), אימפלות וחזירי יבלות. האורחים מורשים לטייל בשטח האתר ללא ליווי, אך עליהם להיות מודעים לאפשרות שייתקלו בחיות הבר.

ניהנה מארוחת צהריים וממשקאות על רקע נופי האגם ורכס הרי מטוסדונה הכביר הנשקפים מהסיפון המוגבה. בשעות אחר הצהריים נבקר בעיירה קריבה  ובחומת הסכר המרשימה, ובכנסיית סנטה ברברה שנבנתה כאתר זיכרון לפועלים ולמהנדסים שקיפחו את חייהם בעת שבנו את הסכר. נערוך תצפית מנקודת "קריבה הייטס" (Kariba Heights), שגובהה 600 מטרים מעל האגם ונשקף מימנה נוף מרשים של האגם ושל המחוז מהומבקומבה (Mahombekombe). נשוב לבקתות הספארי / לודג'ים לעת ערב לארוחת ערב במסעדה הנמצאת תחת כיפת השמיים.

יום 10

מאנה פולס ספארי לודג' (Manapools Safari Lodge)

לאחר ארוחת הבוקר נעלה על אוטובוס וניסע כשעתיים וחצי בדרך העוברת בספארי ובמרחבי הטבע בשתי גדותיו של מורד נהר הזמבזי התלול. כשנגיע לשטחו של לודג' גרייטר מאנה, נעלה על רכבי 4 4X וניצא לספארי בשטח השמורה הפראית לאורכו של נהר הזמבזי.
השמורה העשירה מציעה חוויית טבע אמיתית, שבה בעלי החיים שבאזור חופשיים לשוטט בשטחי הלודג בכל שעות היום והלילה. בין שעת הדמדומים לזריחה, האורחים חייבים להסתובב עם ליווי חמוש בכל שטחי הלודג' בו הם שוהים.
לאחר שנתארגן בלודג', ניפגש על גדות הנהר בשעות הערב לפעילות ותצפיות ספארי בשטח השמורה. ארוחת הערב תוגש בשובנו למחנה.

יום 11

הפארק הלאומי "מאנה פולס" (Mana Pools).

לאחר ארוחת הבוקר,  נצא ליום שלם של סיורי ספארי ברחבי הפארק, שעליו הכריז אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בפארק שפע של חיות בר, בהם פילים, אנטילופות ואם יתמזל מזלנו אולי אף נוכל לפגוש באריות נמרים וזאבים טלואים.

בארוחת הצהריים נהנה מפיקניק על רקע נופים מרהיבי עין ועם שפע של הזדמנויות לצילומים.

בלילה תהיה לנו הזדמנות נוספת לפגוש את חיות הלילה בנסיעת ספארי בשטח הלודג' בתום ארוחת הערב.

יום 12

אתר בקתות הספארי פמוזינדה (Pamuzinda Safari Lodge)

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת ניפרד מהמחנה נצא לנסיעת ספארי בת חצי שעה בשמורה. בתום הנסיעה נגיע לאוטובוס, שייקח אותנו לטיול בן ארבע שעות בעמק הזמבזי. ניסע בפיתולים ובפניות החדות של המדרון ונעבור דרך העיירות מאקוטי (Makuti) וקארוי (Karoi) בדרכנו ל"לוע האריה" ("Lion’s Den") בו נהנה מארוחת צהריים קלה. אחרי הארוחה, נמשיך בנסיעה קצרה למערות צ'ינהויי (Chinhoyi), מערכת של מערות ותעלות מאבן גיר ומדולומיט המסתעפת מ"נקבת הפלאים" (Wonder Hole) ומ"הבריכה הנמה" (Sleeping Pool), בולען טבעי עם מים צלולים בגוון כחול קובלט מרשים, שמאמינים כי עומקו הוא 90 מטרים לפחות. לאחר הסיור באזור זה המוכרז כפארק לאומי ע"י IUCN (האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע), נמשיך בנסיעה בת כשעתיים, שבסופה, בשעות אחר הצהריים המאוחרות, נגיע לאתר בקתות הספארי/ לודג' פמוזינדה.

הלודג' משתרע על פני כ-52 קמ"ר של שמורת טבע פרטית ובתולית בתחום העיירה סלוס (Selous), הקרויה על שמו של החלוץ, מגלה הארצות, הצייד ופעיל השימור הבריטי המפורסם, פרדריק קורטני סלוס (Frederick Courtney Selous). אחת מחוותיו המקוריות של סלוס שוכנת עדיין בשטח הלודג'. אף שהאתר אינו מגודר ומאפשר לחיות הבר לשוטט בשטחו, האורחים רשאים לטייל בו ללא ליווי. עם זאת, ישנם תנינים בנהר סרוי (Serui) ולכן מומלץ לאורחים להימנע מעמידה בקרבת הנהר ומשחייה בו.

לאחר שנתארגן בלודג', נצא לנסיעת ספארי ותצפית על חיות הבר בדרכנו ל"איירס רוק" (Ayre’s Rock) של זימבבואה, שם נלגום משקאות מסביב למדורה עם רדת ערב וניהנה מארוחת  ברביקיו לסיום הטיול.

יום 13

נמל התעופה של הארארה (Harare)

ננצל את שעות הבוקר המוקדמות להיפרד מהנוף המשקיף על נהר סרוי (Serui), לפני שנצטרף לכולם לארוחת בוקר במשטח העץ שמעל הנהר. לפני פרידה- נהנה מפעילות ספארי אחרונה ותצפית על חיות הבר, בשמורה המשתרעת על 52 קמ"ר. בסיום הפעילות נשוב לבקתות נתארגן וניסע לנמל התעופה הבינלאומי של הארארה, שבו נעלה על טיסה לאדיס אבבה ומשם לתל אביב.

יום 14

תל אביב

ננחת בתל אביב לפנות בוקר.

ימים כללי

הלודג'ים

הלינה בלודג'ים או במחנה האוהלים

לודג'ים ואוהלים ברמה תיירותית בשמורות הטבע.

הלודג'ים והאוהלים המפורטים בתוכנית עשויים להשתנות למחנה אוהלים או לודג'ים אחרים באותה רמה, בהתאם לנסיבות ולתנאים בשטח.

  • בכל בקתה/ אוהל/ לודג' ישנו חדר רחצה פרטי הכולל מקלחת ושירותים.
  • בכל הבקתות תמצאו מאווררי תקרה, רשתות להגנה מפני יתושים, מיני בר ופינה מצוידת להכנת קפה ותה בחינם.
  • ברוב הלודגים חוויית טבע אמיתית, שבה בעלי החיים שבאזור חופשיים לשוטט בשטחי המחנה בכל שעות היום והלילה. בין שעת הדמדומים לזריחה, האורחים חייבים להסתובב עם ליווי חמוש בכל שטח המחנה ומ/אל החדר בו הם שוהים.

תקשורת

  • קיים כיסוי של רשת סלולרית ב-70% משטח אגם קריבה, אך הגישה לאינטרנט במכשירים סלולריים ובמכשירי דור שלישי היא מוגבלת ביותר.
  • לא קיים חיבור אלחוטי לאינטרנט על סיפון האנייה.
  • חיבור לאינטרנט אלחוטי בלודג'ים: ישנו חיבור אלחוטי WiFi לאינטרנט באזור הקבלה ובאזורים המרכזיים. בשל מיקומם המרוחק של הלודגים', החיבור האלחוטי לאינטרנט מבוסס בעל צלחת לוויין ולכן עלול להיות בלתי יציב לעתים.

 

יום

  • שייט וספארי דרך נהר הזמבזי, ממפלי ויקטוריה דרך אגם קריבה ועד הפארק הלאומי "מאנה פולס".
  • ביקור במפלי ויקטוריה.
  • ביקור בשמורת צ'ובה בוצוואנה.
  • שמורת הטבע האוונגה.
  • לינה בלודג'ים שעל נהר המאסומו על גדת אגם קריבה, הממוקמים בלב נחלתו של שבט טונגה. סיור בבינגה, במוזיאון בני הטונגה, במעיינות חמים טבעיים ובחוות רבייה של תנינים.
  • ביקור בקריבה ובחומת הסכר.
  • שלושה ימי שייט באגם קריבה.
  • לינה וטיולי ספארי בפארק הלאומי "מאנה פולס".

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

לתשומת לבכם

קבוצה וצוות: 14-20 מטיילים, ומדריך ישראלי מצוות "אקו". הטיול וההדרכה על ידי מדריך מצוות אקו- מותנים במינימום 14 נרשמים.
מסלול השייט, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר. התכנית בפועל תיקבע ע"י קברניט האנייה ו/או מנהל ההפלגה ו/או מדריכי הטיול בהתאם לתנאי מזג האוויר, תנאי השטח, נסיבות שונות ומכל סיבה שהיא ע"פ שיקול דעתה הבלעדי של אקו.
הטיול מיועד לאוהבי טבע שייט וספארי ולכל אוהבי הצילום. בנוסף להדרכה של אייל ברטוב, המטיילים גם יהנו ויקבלו טיפים ודגשים על צילום.
כל אזכור של חיית בר ספציפית אינם מהווים בשום פנים ואופן ערובה לכך שנפגוש בה הואיל וביקורים ומפגשים אלה מושפעים מגורמים שונים, לרבות, אך לא רק, גבהים שונים של פני המים באגם, עונתיות ומזג אוויר, שכולם עשויים להשפיע על חיות הבר, על חוויית השייט ועל תוכנית הטיול.
דרכון: דרכון תקף לחצי שנה לפחות. חשוב לציין כי רשויות ההגירה מחייבות עבור כל מדינה שני דפים ריקים בדרכון – כלומר בטיול שלנו ארבעה דפים רקים לפחות עבור האשרות. ללא 4 דפים אלה, הרשויות אינן מתירות כניסה למדינה.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע, בכפוף למדיניות חברות התעופה, בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
תחבורה בטיול: טיסות בינ"ל, אנייה, סירות טנדר, סירות מנוע, רכבי 4X4, משאית ספארי בעלת עבירות גבוהה הבנויה במיוחד למסעות מסוג זה, אוטובוס או מיניבוס. הטיול כולל נסיעות ארוכות, לעיתים בדרכי עפר קופצניות. לרגישים לאבק מומלץ להביא מסיכה/בד לכיסוי הפנים. בימי הספארי יהיו נסיעות ברכבי ספארי פתוחים – יש להתלבש בבגדים חמים מאחר והיציאה בשעות הבוקר המוקדמות כאשר עדיין קר.
על סיפונה של האונייה ישנה ערכת עזרה ראשונה מצוידת במלואה, חליפות הצלה, גלגלי הצלה וסירות הצלה שמספרם מתאים לקיבולת הנוסעים המרבית שלהן. האונייה מפליגה עם סירת טנדר אחת לפחות המשמשת גם כסירת הצלה לאונייה הראשית. האנייה מצוידת במערכת ניווט ורדיו ונמצאת בקשר עם אוניות אחרות ועם רב החובל של אגם קריבה.
ילדים: לא ניתן לצרף ילדים בני פחות מ-7 לטיולים. ילדים בני 12 ומעלה ישלמו תעריף מבוגר מלא. ילד אחד בן 7 עד 11, החולק חדר עם שני מבוגרים, יקבל 40% הנחה על מחיר הטיול. שני ילדים לא יוכלו לשהות בחדר עם ההורים ועליהם לשהות בחדר נפרד. במקרה בו שני ילדים מתחת לגיל 12 חולקים חדר בעצמם, הם ישלמו תעריף מבוגר מלא. בטיולי השייט לא יתקיימו פעילויות נפרדות לילדים ולא יוצעו תכניות ותפריטים מיוחדים לילדים.
התמונות והסרטון להמחשה בלבד והן באדיבות אייל ברטוב והספק.
חיסונים: יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית או מרפאות מטיילים לקבלת ייעוץ .

מחיר הטיול כולל:

9 לילות בלודג'ים , 3 לילות על האנייה.
שלוש ארוחות ביום.
משקאות כלולים במהלך השייט על האנייה בלבד.
טיסות בינלאומית: הלוך מתל אביב דרך אדיס אבבה למפלי ויקטוריה וחזור מהארארה דרך אדיס אבבה לתל אביב.
שייט וסיורי שייט כמפורט בתוכנית הטיול.
כל הסיורים המפורטים במסלול הטיול.
כל הכניסות לשמורות הטבע, תשלום בעבור שימור פארקים לאומיים.
הדרכה בעברית .
העברות.
דמי רישום וטיפול.

מחיר הטיול אינו כולל:

אשרת כניסה לזימבבווה כ-50$ המשולמת במקום.
אשרת כניסה לבוצוואנה (30$ החל מה-1 ביוני 2017) המשולמת במקום.
ביטוח אישי ומטען.
הוצאות אישיות.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
מיסים מקומיים שאינם כלולים בכרטיסי הטיסה.
כל מה שאינו נקוב במפורש תחת הסעיף "המחיר כולל".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה

שייט ספארי בנהר הזמבזי (Zambezi)  ובאגם קריבה (Kariba) שבזימבבואה, הסכר המלאכותי הגדול ביותר בעולם. נהר הזמבזי הוא נהר […]

איים פראיים ותרבות אקזוטית. על איי כף ורדה- מאת רונן רז

איי כף ורדה השוכנים בסמוך לאפריקה, אי שם באוקיאנוס האטלנטי מול חופי סנגל, הם יעד כמעט בלתי […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה

טיולי שייט בקבוצות

בהדרכת טניה רמניק | 14 יום