ד"ר רפי נצר

מדריך

מדריך טיולים ד

קצת על ד"ר רפי נצר

ד"ר לביולוגיה ותואר ראשון בארכיאולוגיה. איש ידיעת הארץ ומומחה בהישרדות. מדריך ותיק ליעדים מגוונים. אוהב במיוחד להדריך ליעדים שיש בהם שילוב של של היבטים אקולוגיים ותרבותיים – היסטוריים. מדריך ותיק ליעדים מגוונים: ארצות אגן הים התיכון, מרכז ודרום אמריקה, הודו, נפאל, וייטנאם קמבודיה, בורמה, איסלנד, החוג הארקטי ואנטארקטיקה.

שייט לשפיצברגן בהדרכת ד"ר רפי נצר >>

אוהב במיוחד להדריך ליעדים שבהם יש שילוב של היבטים אקולוגיים, היסטוריים ותרבותיים

טיולים

מאמרים

גוף האדם וחשיפה למזג אוויר קר

גוף האדם אינו מותאם פיזיולוגית למזג אוויר קיצוני, חם או קר. טמפרטורת הגוף של האדם קבועה, והיא […]

המלצות

שייט לאנטארקטיקה בהדרכת ד”ר רפי נצר / מאת דרור בן זקן
המלצה על שייט לשפיצברגן בהדרכת ד"ר רפי נצר / מאת ישראל קפל
הרבה מעל לציפיות . המסע נהדר.השרות .לא יכולתי לצפות ליותר.המדריך  רפי דוגמא!!!     תודה לרונית מאקו.
המלצה על שייט לשפיצברגן בהדרכת ד"ר רפי נצר / מאת נפתלי גור אריה

השתתפתי בטיול לשפיצברגן בחודש יולי  2017 בהדרכתו של ד"ר רפי נצר.


נהניתי כל רגע מההכרות עם אזור קרחוני יפהפה, מיוחד ובלתי מוכר, המאכלס עולם חי עשיר ומפתיע.


הארגון של המסע באוניה ובסירות והיחס של צוות האוניה היו מעולים.


תודה מיוחדת לרפי נצר על ארגון וגיבוש הקבוצה הישראלית שלנו. הידע וההעשרה שהעניק לנו הם בלתי נש

המלצה על המדריך ד"ר רפי נצר / מאת תמי ודני קוטון
ד"ר רפי נצר מכיר את איסלנד לפני ולפנים והצליח להעביר לנו הרבה מאד מהידע שלו, בהסברים מאירי עיניים בדרך ובהרצאות על נושאים שונים.
המלצה על המדריך ד"ר רפי נצר / מאת אסתר שנגל
המדריך היה בעל ידע נרחב ועשיר. הכיר היטב את המסלול וניכר שהתכונן כראוי לטיול. הקשר בין הקבוצה למדריך היה נפלא והאווירה הכללית היתה טובה במיוחד.
המלצה על המדריך ד"ר רפי נצר / מאת אורית מנור שולמן (בשם קבוצת קמצ'טקה 2015)
אני אדבר בשקט, שאף אחד לא יוציא טלפונים (יש לי תסביכים) ושאלות בסוף...
מאיפה להתחיל לספר, הרי למרביתנו קמצ'טקה היתה חלום זמן רב. כבר במפגש הקבוצה קבלנו טעימות ראשונות מהתמונות מ- Google earth ועד לצילומים המרהיבים מטיולים קודמים. הציפיות היו גבוהות וקמצ'טקה סיפקה את כולן ועוד... טיסות המסוק, הדובים באגם קוריל, המעיינות הסופר חמים בלב השום המקום, הרי הגעש, שדות הלבה, הגייזרים והנופים הנשגבים. סבלת אותנו, על כל הקיטורים, חוסר הסבלנות לעיכובים ומזג האוויר ואין ספור הצעות הייעול. הובלת אותנו בהליכה, עם הסברים בלתי נדלים על הגיאולוגיה, הגיאוגרפיה, ההיסטוריה, החי והצומח (עם הפסקות מתודיות אם לא הקשבנו כיאות..) את השעות המתות תיבלת בהרצאות או סיפורים על מסעות אחרים באיסלנד או כל מקום קסום אחר בעולם. לימדת אותנו איך להתלבש כיאות, איך ללכת עם מקלות ו- 60 שניות על נימוסים, הליכות והקשבה...
אז רצינו להודות לך על ימים קסומים במקום מיוחד ועוצמתי זה - כמו שנאמר 'אמריקה!' להודות על תשוומת הלב וההשקעה ומחכים כבר לטיול הבא...
המלצה על ד"ר רפי נצר / מאת קבוצת וייטנאם קמבודיה 25.10.15
רפי רועינו היקר,
אנו, צאן מרעיתך מזה כשלושה שבועות, מודים לך על כל מה שעשית למעננו: הובלת אותנו במקדשי קמבודיה, עם טעימות של הג'ונגל והכפר. הובלת אותנו במרחבי וייטנאם, מהנוי בצפון, דרך הויאן והואה במרכז ועד לסייגון ודלתת המקונג בדרום. העשרת אותנו במידע רב על ארצות אלו, כמו גם בנושאים רבים אחרים. תודה לך על הניהול והארגון המצוין, היעילות והיצירתיות בפתרון בעיות כמו הויזה בקמבודיה, שיצרה בקבוצה תאומים ושלישיות. דאגת בקפידה לארוחותינו ולתנאים במלונות, שנקבל את המגיע לנו ולא נקופח, ואם צריך שנקבל אף פיצוי! נתת יחס מיוחד ומקום למדריכים המקומיים ויחד עם זאת ידעת לדרוש מהם למעננו. הנעמת לנו את הנסיעות הארוכות בסיפורים מרתקים, מתובלים בהומור שזרמו בכישרון. העמדת אותנו באתגרים, מתוך אמונה כי אני מסוגלים לעמוד בהם, והשרית עלינו מן האופטימיות שלך.
על כל אלה אנו מודים לך! עשית לנו אחלה של טיול!!!
המלצה עם ד"ר רפי נצר / מאת בלה ושאול גולן
שלום רב,

מצאנו לנכון להעלות על הכתב ולהודות לכם על הטיול המופלא שהשתתפנו בו לוייטנאם וקמבודיה בין התאריכים 11.11.15 - 25.10.15. בראש ובראשונה ברצוננו לציין ולהודות למדריך הקבוצה ד"ר רפי נצר, שהיה משכמו ומעלה. הוא היה נהדר, ידידותי ומאד חברותי איתנו ועם כל חברי הקבוצה. הוא הדריך ואמר את דבריו בכל הנוגע לאתרים שביקרנו בהם, בצורה כל כך ברורה, מובנת וראויה לציון. היה ממש תענוג לבקר במדינות האלה והרבה הרבה בזכותו.

תודה רבה!
המלצה על המדריך ד"ר רפי נצר / מאת עפרה וולף
עשרה כוכבים!!! מדריך מקצועי לעילא ולעילא. ידען גדול וענייני בתחומים רבים. בעל יכולת ורבלית מעולה, דיבור רהוט ונעים לאוזן. בעל כושר מנהיגות, המשרה אווירה נעימה ומלכדת של הקבוצה. כושר ארגון מופתי, הדואג לכל פרט ופרט וגם חוש הומור נפלא... 0 תקלות!
המלצה על המדריך ד"ר רפי נצר / מאת מטיילי "פטגוניה בשלכת" 2016.
תודה לרפי  ממטיילי "פטגוניה בשלכת" 2016

 מסרבים להאמין אבל הטיול לצערנו על סף סיום. טיול מדהים וקסום במקומות היפים ביותר בארגטינה וצ'ילה – טיול רווי בנוף חלומי של אגמים, קרחונים, מפלים, צוקים והרים מושלגים, יערות וחורשים וגם ערבות, בע"ח וצמחיה ייחודיים וכמובן אוכל משובח.
אין כוונתי כאן לסקור את מסלול הטיול ואתריו אלא לומר לך, רפי, שאלמלא אתה – גם האתרים והנופים היו ניראים אחרת, פחות זוהרים ופחות מדהימים. באישויותך הכובשת ידעת תמיד להתלהב ולהלהיב אותנו, לומר בעיתוי המתאים את משפטי המחץ שיעצימו את הנאתנו. נדמה, רפי שממש יצרת שפה ייחודית שרק אנחנו יכולנו להבין ולהפנים אותה ואת צירופי המילים כגון: "החיים בזבל", "סוף העולם", "מחר הולכים הביתה", "אמריקה", "ירחם השם" וכן הלאה.
בחושיך החדים זיהית את החברים בקבוצה וידעת תמיד מה לומר למי ומתי ותמיד בהומור דק ורוח טובה. אישיותך היחודית השרתה תמיד נועם ורוגע בקבוצה ללא לחץ אפילו ברמיזה.
הדאגה שלך לאנשים (רובנו הרי כבר "חטיארים") קסמה לנו – הקפדת להאט את קצב ההליכה כדי שכולנו נשלים את המסלול, הענקת תשומת לב והקשבה לכל אחד מאיתנו, תוך ניסיון להענות לכל בקשה או שאלה, ככל שניתן. ולא נסתר מעינינו היחס הטוב, הסבלנות והאדיבות שהפגנת לא רק כלפנו אלא כלפי המדריכים והנהגים וכמובן הדאגה שלך שהכל יתנהל כשורה ואף יותר מזה.
אי אפשר שלא להזכיר את השמחה וההתלהבות שלך. מזג האוויר לא איכזב, הגבת כאילו היית אחד ממשתתפי הטיול, שזאת לו הפעם הראשונה שצופה במראות הפלא. אכן המסירות והדאגה שלך שהכל ילך כשורה ושרק נהנה ראויה לכל ציון כמו גם להוסיף עוד אתר או לתת ארוחה נוספת וכמובן לספר לנו סיפורים מהנים שמעלים חיוך על שיפתותינו. לעולם לא נשכח את הסיפור על רפאפורט.
אינני יכולה לא לציין את בקיאותך והידע הרב שהפגנת, החורגת מהממוצע, האינטילגנציה המרשימה שנחנתה בה ועם זאת בד בבד הצניעות והענווה ולא הססת לומר "לא יודע" כאשר לא ידעת להשיב על שאלה.
זכינו במדריך מעולה שהוא שילוב של כל מה שמייחלים ומצפים, זכינו גם בידיד ועל כך אנו  רוצים ללהביע את תודתינו הרבה והערכתינו העמוקה ומקווים שעוד נזכה לטייל עימך בעתיד ולהפגש בשמחות.

מטיילי "פטגוניה בשלכת"  2016.