טיול לאנטארקטיקה צילום: טלי גפן

טיול שייט לאנטארקטיקה

טיולי שייט בקבוצות

מסע ימי באנטארקטיקה | 11 יום

שיט ימי לעבר הקוטב הדרומי של כדור הארץ, אל אנטארקטיקה, היבשת החמישית בגודלה, שרובה ככולה מכוסה קרח לאורך כל השנה.
נגיח מן הים הפתוח אל איי שטלנד הדרומיים וחצי האי אנטארקטיקה שיתגלו לעינינו. אמונדסן, האדם הראשון שהגיע אל הקוטב הדרומי תיאר את הרגשתו בפגישה הראשונה עם אנטארקטיקה - "האדמה נראית כמו לקוחה מן האגדות".

קרחוני ענק הנשקפים ממי האוקיינוס הכהים בצד הרים לבנים וגבוהים. נשוט לאורך חצי האי והאיים, נרד פעמיים או שלוש ביום לגיחות בסירות זודיאק אל החוף, נבקר בתחנות המחקר הפעילות, נטייל אל מושבות הפינגווינים ונעלה אל מקומות הקינון של עופות היבשת כמו יסעורונים, שחפיות וחמסנים. נרד לסיורים רגליים אל האיים וחופי היבשת האנטארקטית.

נפליג דרך מפרץ נקו וחוף פרדייז, הצופים אל קרחוני ענק ופיורדים ענקיים החותכים שם את היבשת. ייתכן ושם גם נצפה בלווייתני ענק. נשוט בסירות זודיאק בין קרחונים צפים בעומק הפיורדים.

השייט יתבצע באנייה מיוחדת שהוכשרה להפלגות באנטארקטיקה. צוות גדול של מלחים, מדריכים וטבחים ינעימו את זמננו במהלך הטיול. סירות זודיאק ממונעות יורידו את המטיילים לסיורים בחופי האיים והיבשת. הלינה על האנייה בתאים ברמות שונות, והארוחות מוגשות במסעדת האנייה.

מסלול הטיול

יום 1

ת"א - בואנוס איירס

נטוס בטיסה קבוצתית או באופן עצמאי מת"א לבואנוס איירס.
עם הנחיתה נגיע למלון (לילה במלון בבואנוס איירס כלול בחבילת טיסות ומלון בסך 950$ לאדם).

יום 2

בואנוס איירס - אושוויה

היום נטוס בטיסה קבוצתית אל אושואייה, העיירה הארגנטינאית הדרומית בעולם, הנמצאת בקצה ארץ האש ונועבר לאנייה. בשעות אחר הצהריים נעלה על האנייה, נפליג דרך תעלת ביגל (Beagle), המיצר הדרומי של "ארץ האש" ונצא אל האוקיינוס.

ימים 3-4

מעבר דרייק (Drake Passage)

ביומיים אלה נפליג דרומה אל דרום האוקיינוס האטלנטי, דרך מיצרי דרייק, אל הזרם האטלנטי ההיקפי המהווה את הגבול האקלימי ליבשת אנטארקטיקה. במהלך השיט נפגוש בשפע מינים של עופות האזור הארקטי כגון אלבטרוסים, יסעורים, יסעורונים, שחפים ועוד. ייתכן כי דולפינים ילוו מידי פעם את הספינה ובמרחק נוכל להבחין לעתים בסילוני מים של לווייתנים.

ימים 5-8

חצי האי האנטארקטי ואיי שטלנד

 

הספינה מתקרבת לאיי שטלנד וכאן נוכל להבחין בקרחונים הראשונים, ומעבר לאיים והקרחונים מתנשא הרכס הגבוה של חצי האי אנטארקטיקה. נעבור בתעלת שולארט (Schollaert), בין איי ברבנט ואנברס (Anvers & Brabant). נרד מהספינה בסירות זודיאק ונבקר באיים ובמפרצונים מכוסי הקרח הנחזים לעיננו. האיים מאכלסים מושבות פינגווינים ג'נטו גדולות, כמו גם אזור קינון של קורמורנים כחולי עיניים וזוגות של חמסנים – גזלני ביצים ואפרוחים ומנקי הפגרים של אנטארקטיקה. כל יום, בהתאם לתנאי מזג האויר, נרד בסירות זודיאק ונשוט במי המפרץ לביקור באיים ובחופים המרשימים של חצי האי אנטארקטיקה. נמשיך ונפליג לאורך חוף היבשת האנטארקטית. גושי קרח עצומים צפים על פני הים וניתן לעתים לצפות בכלבי ים ופינגווינים נחים על גושי הקרח ולווייתנים המשייטים לאורך החופים. ניכנס אל מפרץ "גן עדן" הצופה אל קרחוני ענק, ופיורדים תלולים חותכים בו את קו היבשת, נשוט בסירות זודיאק בין קרחונים צפים בעומק הפיורדים. במידה ונקבל אישור, נבקר בתחנת מחקר בריטית, שם נכיר את אורח החיים של חוקרי אנטארקטיקה המבלים זמנים ארוכים בדרום הקר, וניהנה מנופי הקרחונים המרהיבים.

ההפלגה ממשיכה לאורך חופי חצי האי האנטארקטי, המתאפיין בהרים תלולים, סלעים כהים מאוד ושכבה עבה של קרח לבן וקרחונים כחלחלים המכסים אותה. נפליג דרך מיצר ימי צר, בין הרים גבוהים, היוצא דופן ביופיו, מקום טוב לצפייה בלווייתנים.

ימים 9-10

הדרך חזרה

נצא לשיט חזרה מחופי אנטארקטיקה דרך מיצרי דרייק (Drake Passage), הים המפריד בין היבשת השישית לבין כייף הורן, הקצה הדרומי של יבשת אמריקה.

יום 11

הגעה לאושוויה

ביום האחרון נשלים את המסלול וניכנס מדרום, אל הנמל של העיירה אושואייה, העיירה הארגנטינאית הדרומית בעולם הנמצאת בקצה ארץ האש.

לאחר ארוחת הבוקר נרד מהאנייה ונצא לסיור קצר "בארץ האש" Tierra del Fuego National Park.

לאחר הסיור נחזור בטיסה לבואנוס איירס.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

לילה במלון בבואנוס איירס (כלול בחבילת טיסות ומלון בעלות של 950$ לאדם).
טיסות מבואנוס איירס לאושוויה וחזרה (כלול בחבילת טיסות ומלון בעלות של 950$ לאדם).
העברות מהמלון בבואנוס איירס לשדה התעופה. העברות משדה התעופה באושוויה לאניה ובחזרה מהאנייה לשדה התעופה באושוויה.
הפלגה לפי התכנית.
כלכלה: שלוש ארוחות ביום בכל תקופת ההפלגה.
כל ההפלגות בסירות הזודיאק וסיורי החוף.
כל הפעילויות באנייה (למעט פעילויות אקסטרים), כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
כניסה לשמורות הטבע, דמי רישום וטיפול.
סיור ב"ארץ האש" בסיום השייט.

מחיר הטיול אינו כולל

טיסות בינלאומיות ת"א - בואנוס איירס וחזרה.
הוצאות אישיות כגון כביסה, משקאות קלים ואלכוהוליים.
ביטוחים אישיים.
תשר לצוות האנייה ולמדריך.
העברות שלא מצוינות במפורש לעיל תחת "המחיר כולל".
מסי נמל והיטל בטחון.
פעילויות אקסטרים באנייה כגון סקי, טיפוס הרים, קמפינג , קייאקים ועוד (כפוף לזמינות). מטייל שמעוניין בפעילויות אלו מוזמן לפנות אלינו ואנו נודיעו לגבי תוספת העלות במידה והפעילות זמינה .

לתשומת לבכם

מסלול ההפלגה, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, ואף כמות הגיחות אל היבשת והאיים, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר המשתנה באופן בלתי צפוי באנטארקטיקה.
ההדרכה ע"י מדריך מצוות אקו מותנית במינימום 10 נרשמים. במידה ולא יהיו 10 נרשמים, השייט יודרך באנגלית ע"י מדריכיה המקצועיים של האנייה.
אנו מציעים חבילת טיסות בינלאומיות קבוצתיות (מותנה במינימום 10 נרשמים) או אישיות במסלול ת"א - בואנוס איירס וחזרה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

טיול לאנטארקטיקה

יבשת אנטארקטיקה קשה לאדם. הסלעים והקרחונים גם יחד נמדדים בשטח עצום שהופך אותה ליבשת הרביעית בגודלה בעולם, […]

אנטארטיקה איי פוקלנד ובריטניה

מול חופי ארגנטינה הדרומית, בערך מול ארץ האש ולא כל כך רחוק מאנטארטיקה, בסה"כ כ-500 ק"מ מהחוף, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול שייט לאנטארקטיקה

טיולי שייט בקבוצות

מסע ימי באנטארקטיקה | 11 יום